Loungen op Koh Lipe - Reisverslag uit Trang, Thailand van Paul en Wendy - WaarBenJij.nu Loungen op Koh Lipe - Reisverslag uit Trang, Thailand van Paul en Wendy - WaarBenJij.nu

Loungen op Koh Lipe

Door: paulenwendy

Blijf op de hoogte en volg Paul en Wendy

16 Januari 2012 | Thailand, Trang

Bedankt lieve mensen voor alle nieuwjaarswensen en leuke reacties. Collega's van De Persgroep ook erg bedankt, super jullie reacties en mails. Was al bang dat jullie me aan het vergeten zijn ;-). Ben er wel achter dat ik goed gedij met een dagelijks doel. En ja als dat doel niksen en relaxen is, heb ik er nog steeds wel een beetje moeite mee. Ongemerkt leg ik mezelf dan toch doelen op zoals: waar is de 1,5 liter waterfles het goedkoopst.... En dan heb ik er 1 gevonden van 30 baht ipv 50 en dan heb ik toch wel 50 eurocent bespaard, dat zet zoden aan de dijk haha. Maar goed een andere leuke bezigheid is onderhandelen, al valt dat hier in het hoogseizoen een beetje tegen. Toch nog 2! nieuwe bikini's gescoord voor 12,5 euro (je bent sales gericht of je bent het niet...;-)).

Maar goed wat hebben we de afgelopen weken gedaan...

Op 2 januari zijn we vertrokken uit Khao Lak met bestemming Koh Ngai. We hebben met oud & nieuw echt mazzel gehad want de zuidelijke provincies hebben alleen maar regen gehad. We kwamen langs Krabi en hadden veel file vanwege een overstroomde weg.

Om op de Thaise eilanden te komen moet je aardig wat geduld hebben. Vanaf de Ferry of speedboot word je overgeheveld naar een longtailboat. In Thailand hangt de motor (van een brommer of motor ofzo) achter de boot. Vervolgens komt er een lange buis met een kleine 2 bladsschroef. Alles zit provisorisch met elkaar verbonden en een geluid dat het maakt!!! Alsof er een helikopter met pech langskomt haha.

Koh Ngai is super mooi qua strand en uitzicht. Het zand is echt wit en fijn. Het uitzicht is vergelijkbaar met Halong Bai Vietnam, alleen dan mooier, volgens ons. Overal staan kalksteen rotsen. Helaas zaten we in het verkeerde resort. Alleen maar gezinnen met gemiddeld 3,5 kind waarvan de jongste nog niet kan praten en lopen, dus wordt de buggy door het zand gesleurd. Verkassen was geen optie. We hadden via booking.com geboekt en hadden een kamer voor 1500 baht als we zouden cancellen en deze kamer toch weer wilden betaalden we 2500 baht per nacht, bijna 40 euro per nacht vonden we wel zat (zo'n beetje den goedkoopste kamer van't eiland).

We hebben een leuk uitstapje gemaakt om te snorkelen. Helaas is ook hier het koraal allemaal dood door coralbleeching. Wel zit er nog aardig wat vis. Op deze trip hebben we ook de Emerald Cave bezocht op Koh Muk. Erg bijzonder. Voor de ingang van een grot ga je met je masker en snorkel te water. Dan zwem je door een pikdonkere tunnel, zo'n 80 meter, totdat je weer licht ziet. Je staat dan in een grot die aan de bovenkant open is. Voor het idee lijkt het of je in een vulkaan staat, begroeid met veel bomen en planten. Hier zagen we onze eerste aap in het wild.. Er zouden er snel meer volgen.....

Na drie nachten besloten we om naar het vaste land van Thailand te gaan ipv weer een eiland. Het snorkelen was toch niet geweldig en misschien konden we wat uitstapjes vanaf het vaste land doen.

We vonden een bungalow op een waanzinnig mooi punt onder super hoge kalksteenrotsen in Had Yao. Na een lunch en wandeling over het strand,voor de deur, hadden we ons lekker bij het huisje geïnstalleerd om wat te relaxen en lezen. O ja het zand was zo mogelijk nog witter en fijner hier. Het leek wel verse poedersneeuw want het knisperde onder je voeten. Maar goed net geïnstalleerd met een boek. Hoor ik achter me gerommel bij een deur. Zeker nieuwe buren... Ja hoor een aap! En nog 1 op ons dak... En nog 1 in de boom.... Snel naar binnen! Binnen no time zaten ze op ons huisje en veranda. Shit m'n zonnebril ligt nog buiten, snel gepakt, de aap zat al dichtbij op de overkapping. Nu heeft die ander het naaisetje te pakken! Als ze er maar niet vandoorgaan met m'n doeken en boek. Gewapend met een zwemvin van Paul ga ik naar buiten, de aap zit op een meter afstand. Ik maak een dreigbeweging, maar hij is niet onder de indruk. Hij laat zijn tanden zien en komt dichterbij!!! Help, snel naar binnen... Gelukkig is de deur van de buitenbadkamer dicht. Later blijkt dat ze daar in geweest zijn en de wcrol te pakken hebben gehad. Wij boffen ook met dit huisje. Er blijken er maar 2 van de 5 te zijn met plafond. De anderen zijn open en de apen kunnen er ten alle tijden zo in en uit. Bij de buurman hebben ze zijn chips en toilettas gejat. De laatste vond hij weer terug in de struiken, ik mijn naaisetje ook, de volgende dag toen ik weer durfde.

Pfff maar wat te doen met deze terror-apen???? Ik weet nu waar brutale aap vandaan komt. Aangezien de tripjes hier erg duur zijn en we niet heel relaxt op het strand konden liggen besloten we de volgende dag meteen door te reizen naar Koh Lipe. Gelukkig hadden we nog tijd om het verborgen strand te bezoeken. Een Belg bij het resort had ons erop gewezen, even de rots omzwemmen, o ja het kan zijn dat als je me daar tegenkomt dat ik vrij weinig aan heb, of we bezwaar hadden... En daar ging ie hoor, eerst in z'n fluoriserende gele string en later was zelfs dat niemandalletje verdwenen... Haha... Je had erbij moeten zijn. Maar goed die string hing vast ergens aan een stalagtiet... Het strandje was super mooi met allerlei groene begroeiing en bijzondere rotsen.

Met de Ferry zijn we naar Koh Lipe gegaan. Voor Pattaya beach word je op een groot plastic vlot gedropt. Je zoekt vervolgens op dit vlot je bagage uit een hoop en wacht op een longtailboat. Pfff toestand in 30 graden.. Maar goed op naar Sunset beach. Leek ons wat rustiger. Dit was de eerste keer dat we naar accomodatie moesten zoeken. De eerste 5 resorts waren vol. Gelukkig vonden we voordat het donker werd een hut bij het Mountain View Resort. Mooi resort met een super uitzicht over de zee. Opvallend was dat hier zo op het oog al 3 ladyboys werkten, als je een wat grof gebouwde vrouw ziet met een bloem in d'r haar met je gaan opletten! Later hebben we nog veel meer "vrouwen" gezien. We zijn toch wel benieuwd naar de gedachte erachter dus anybody??

De volgende dag zijn we meteen op zoek gegaan naar een ander resort. Paul wilde graag een zachter matras en ik warm water, luxe paardjes.. Op het eiland kan het gebeuren dat je 100 euro per nacht betaalt en geen warm water hebt... Maar goed na ff zoeken vonden we een leuke bungalow in De winkelstraat van Koh Lipe met warm water en fan en goed betaalbaar.
Het eiland is super divers met mooie natuur, mooi strand en ook rustige plekken. Het snorkelen in de Pattaya baai viel ook niet tegen, dus gelukkig is niet al het koraal dood in de Andaman Sea. 's Avonds wordt het strand van Pattaya beach omgetoverd met tafels, stoelen en kleedjes om te loungen met kaarsen en fakkels. Super leuk en romantisch! Ook wordt er op de zaterdagavonden flink gefeest, het eiland wordt waarschijnlijk binnenkort klein PhiPhi genoemd.

We hebben hier heerlijk ontbeten met Thai pancakes. Je kan wel uit meer dan 200 soorten kiezen. Onze favoriet: banana, raison, cinnamon pancakes. Laat die nou nog niet op het menu staan, haha.

We hebben twee leuke snorkeltrips gedaan naar omliggende eilandjes. Verrassend mooi koraal, weinig vis. Die liggen 's avonds op de bbq ;-). Heerlijk jackfish!

Vandaag liep ons visum alweer af. We nemen de speedboat vanaf hier naar Langkawi, Maleisië. Nog 1 nachtje slapen dan zien we mijn ouders!

Tot laterrrrr!

• 16 Januari 2012 - 13:42

Peet:

Hey, je bent volgens mij op dit moment nog foto's aan het uploaden want ik wilde al vragen of we het alleen met de foto van de boot moesten doen ;-) Jullie zijn dus goed aangekomen op Langkawi!
    Geniet straks van je ouders en van mij natuurlijk een digitale dikke zoen voor jullie!

• 16 Januari 2012 - 13:50

RJ & Jo:

Dat ziet er toch weer heerlijk uit, om je vingers bij af te likken. Zitten ze daar gewoon even in de 32 graden, doen wij het met een dikke 30 graden minder!!!
    Prachtige bootjes ja, mooi hoe dat er allemaal aan toe gaat.
    Sta er maar even goed bij stil hoe relaxed het daar is. Voordat je het weet heb je weer een volle Outlook agenda en haast je je van meeting naar meeting :-)
    tot snel weer, we blijven jullie verhalen volgen.
    x RJ & Jo

• 16 Januari 2012 - 14:01

Floris:

mooie foto's! Lijkt me een prachtig land dat Thailand!

• 16 Januari 2012 - 14:01

Hans Joustra:

Paul en Wendy.
    Wen je bent die apen streken toch wel een beetje gewend ?
    Wat hebben jullie weer veel meegemaakt,en wat een prachtige foto's dit is wel intens genieten het
    word afkicken als julie terug zijn.
    Heel veel plezier verder en ik wacht weer op het volgende verslag.
    Groetjes Hans.

• 16 Januari 2012 - 15:46

Eveline:

He paul en wen, wat een mooie plaatjes komen voorbij! Zon, zee, strand, lekker kleurtje! Hier doen we het vandaag met een koude maar wel mooie zonnige winterdag.
    Veel plezier met de fam, kus eef

• 16 Januari 2012 - 15:54

Ton En Ineke:

O wat een heerlijke foto's! Het ziet er echt als een paradijs uit. En Wen wel veel foto's van jou hoor!!
    Hopelijk is Maleisie ook heerlijk en anders lekker genieten dat Hans en Weinie er zijn.
    Als jullie terug zijn willen we die pannenkoeken wel proeven hoor< je kunt ze dan toch maken voor ons?
    Liefs van ons en blijf genieten, want jullie zijn over de helft en dan gaat de tijd nog veel sneller

• 17 Januari 2012 - 09:01

Wilco:

Hoi W&P, de verhalen zijn erg boeiend! Al die apenstreken doet je ook wel weer een beetje aan Persgroep denken toch?

Goed om te lezen dat jullie nog lekker aan het genieten zijn! Ik hoop voor jullie dat er nog veel meer onverwachte leuke momenten zullen komen....

Wij kijken uit naar je nieuwe reisverslag!

Groet,
    Wilco en uiteraard je Team

• 20 Januari 2012 - 11:36

Laura En Ab:

Hallo Buurtgenoten,
    We zijn nu bezig met onze laatste dag in Krabi. Vandaag gesnokeld. Daarna 3 dagen Bangkok en dan alweer naar huis.
    We herkennen veel in jullie verslagen, m.n. de longtailboot en de schitterende stranden. We wensen jullie vanuit Thailand nog veel prachtige en gezellige dagen toe en vooral blijf genieten!!

• 22 Januari 2012 - 17:34

Hanneke:

Ha genieters!
    Wat een verhalen weer, moest vreselijk lachen om die brutale apen! Jullie hebben echt een totaal ander leven nu zeg... Blijf er volop van genieten, en wat fijn dat wij steeds van afstand jullie avonturen kunnen mee beleven :-). Veel plezier, en tot het volgende verslag!
    Dikke zoen xx

• 29 Januari 2012 - 18:27

Hans En Weinie:

Ja hoor weer terug van de reis, het was een geweldige fijne afsluiting van de reis om met elkaar op Langkawie te relaxen. En heel bijzonder om jullie daar te ontmoeten in een mooie apenrijke omgeving (wij vergeten ook je run nooit meer hoor Wendy voor die grijze aap) Als je maar een steen in je handen heb he!! Of een katapult!Paul meestal plat met zijn muziek en wij lekker in een boek. Lekker gegeten en gezwomen .Fijn was het met elkaar en ook met Gert en Mieke om de Mangrovetour nog te maken en het uitzicht vanaf de kabelbaan was geweldig. Dat pakt niemand ons meer af. Lieve Paul en Wendy wij hebben genoten van het samen zijn. Bedankt !

• 07 Februari 2012 - 09:56

Marie:

Hey Wen, erg moeilijk om jou te vergeten hoor!!! Je wordt zeker gemist maar blijf vooral genieten en niet aan het werk denken. Wat een mooie verhalen en foto's zeg vanuit
    -12 graden hier groetjes!!!