Happy new year!! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Paul en Wendy - WaarBenJij.nu Happy new year!! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Paul en Wendy - WaarBenJij.nu

Happy new year!!

Door: paulenwendy

Blijf op de hoogte en volg Paul en Wendy

01 Januari 2012 | Thailand, Phuket

Wij wensen iedereen een heel mooi, gezond en gelukkig 2012 toe met veel leuke vakanties ;-).
Sinds 2 weken verblijven wij in het Cousin Resort in Khao Lak, Thailand. Dit ligt 1,5 uur rijden boven Phuket airport aan de kust. Deze regio is 7 jaar geleden op 26 december het zwaarst getroffen door de tsunami. Als bewijs en herinnering ligt er een politieboot zo'n 2 km landinwaards, erg indrukwekkend!!
De eerste week hebben we niet veel gedaan. Wendy was verkouden geworden door de airco, tja dat heb je als je de afgelopen maand alleen natural breeze had... Ook protesteerde mijn buik na de happy hours cocktails, dus verder weg dan het hotelzwembad was niet te doen ;-).
We zijn naar deze plaats gegaan, zodat we kunnen duiken op de Similan Islands, dat zijn er 9. Op de brommer zijn we een aantal duikscholen afgegaan voor informatie over liveaboards en dagtrips. We overwogen een liveaboard te doen van 4 dagen met kerst maar alles was fullybooked. Dan maar de dagtrips.
2e Kerstdag was het zover: Similan #9. Op zondagmiddag kregen we een brief dat de trip werd gecancelled vanwege slecht weer.... Wij verhaal halen want we waren de enige duikers op de lijst en vanaf ons strandbed zagen het weer en de zee er best uit.
Maar goed, dan maar dinsdag duiken naar Similan #5 en #7.
Wat waren wij blij dat de liveaboards vol waren en dat gister niet doorging!!! Ojojoj de zee was "rustig", maar na nog geen half uur varen zagen we groen en geel. Het was 3 uur heen, dus toen we eindelijk bij eiland #5 aankwamen, was Paul zo dizzy dat hij niet eens meer kon duiken. Samen met de snorkelaars is hij op eiland #4 gedropt. Ik ben wel gaan duiken maar afgezien van het Tuna wreck dat expres gezonken is voor duikers, was het de saaiste duik ever. Ze waarschuwen dat je het rif niet mag aanraken ivm beschadigingen, nou er valt niets te vernielen want alles is al dood, helaas. Zelfs op 6 meter diep voel je aardige deining.
We lunchen op de boot en krijgen alleen wat droge rijst en watermeloen naar binnen. Gelukkig is Paul zo opgeknapt dat hij de 2e duik wel kan doen. Deze is interessanter met hele grote rotsen en een schildpad.
Op de terugweg is er een fikse wind, dus we doen er zo'n 4 uur over om terug te varen. Alles schokt, beweegt of vliegt in het rond. Het voelt als de rodeostier op de kermis. Dit was eens maar niet meer....
Dan maar veilig aan land een georganiseerd tripje doen naar het Khao Sok National park. Dit is een oud regenwoud. We wilden graag een jungletrekking doen en kayakken. Dat kon. Afwijkend van de groep werden wij in het bos gedropt voor een wandeling van 2,5 uur, de rest ging olifantrijden.
De jungletrekking was mooi: zoveel groen en grote bamboestengels, veel waterstroompjes en het geluid van vogels en een gibbon. Na de wandeling zouden we opgehaald worden voor lunch en kayak, maar er kwam niemand... Na ruim een uur wachten zijn we zelf maar iets gaan eten. Onze gids had een paar keer de chauffeur gebeld, maar geen gehoor. Uiteindelijk na 3 uur wachten en na heel veel potjes pesten, leve het kaartspel, was er verbinding en werden we opgehaald om naar huis te gaan. Geen kayakken dus, gelukkig deden ze niet moeilijk en kregen we de helft van ons geld terug. Jammer, de volgende keer toch maar weer zelf regelen...
Ons Oud & Nieuw was erg geslaagd. We waren op een beachparty bij de Memories Beach Bar. Super toepasselijk om bij 30° op het strand te staan. Er was van alles geregeld: bbq, thaiboksen, slangenbezweren, vuurvreten en een goede dj. Overal stonden kaarsen en we hadden een super uitzicht over de baai, zodat we van alle kanten het vuurwerk zagen en de wensballonnen. Als al die wensen uitkomen zijn er weer 100en gelukkige mensen.
Zelf hadden we een paarse wensballon gekocht. Heel speciaal is het om die op te laten en tussen al die mensen in stilte je wens te doen...
Morgen vertrekken we naar Koh Ngai (ook wel Ko Hai genoemd). Dit is weer een eiland. We kijken uit naar een nieuwe omgeving met hopelijk mooi offshore snorkelen. We zullen zien...
Veel liefs van ons

• 01 Januari 2012 - 09:26

Henk Joustra:

Wij wensen jullie n heel mooi en gezond 2012,en nog veel van die prachtige reizen. Hier gaat alles zijn gangetje niet veel nieuws tussen de buien ,die tempratuur bij jullie trekt ons ook wel ,ofschoon het hier ook niet koud is.
    nog n mooie tijd verder
    liefs Henk & Wil

• 01 Januari 2012 - 11:42

Mieke:

Een heel gelukkig en gezond 2012 toege
    wenst,ook namens Jeff en Chris en Kevin. Hebben nu alles weer achter de rug, gelukkig is alles goed verlopen.
    Nu nog even alle kerstspullen opruimen en dan op naar Maleisie, tot
    ziens daar
    Liefs Mieke

• 01 Januari 2012 - 12:19

Laura En Ab:

We hebben elkaar vandaag nog gesproken, wat ik superleuk vond. Ook voor jullie een geweldig 2012, veel gezondheid en vakantieplezier.
    We hebben weer genoten van jullie reisverslag en de mooie foto's.
    Dikke knuffel,
    Laura en Ab

• 01 Januari 2012 - 13:56

Marieke:

Hi lieverds! Ook voor jullie een super gaaf, gezond, liefdevol en prachtig 2012 gewenst. Blijf lekker genieten van t moois dat deze reis jullie biedt, wij genieten vanuit NL mee! Xxxx

• 01 Januari 2012 - 14:28

Hans En Weinie:

Wat een mooie foto`s erg leuk om te zien .Wat zijn jullie bruin......
    Paul het is goed dat jou ogen licht geven ander kan wndy je noet meer vinden in het donker ! Geweldige wens ballon, wat groot is tie. Geweldig mooi jaar toegewenst voor jullie en maar hopen dat je thuis ook weer kan vinden ?? Heel veel liefs van ons.

• 01 Januari 2012 - 15:32

Opa En Hilda:

Wij hebben de foto`s bekeken erg mooi hoor !
    Fijne vakantie nog en genieten. Beste wensen voor het Nieuwejaar en hopelijk tot ziens.

• 01 Januari 2012 - 17:29

Erwin:

De beste wensen voor 2012 he! Sawasdee pbee mai! Nog een paar maandjes Azie te gaan :-)
    Waar zitten jullie op Koh Ngai? Coco Cottage? Have fun...

• 01 Januari 2012 - 18:30

Remy-a-Majo:

Happy New Year!! Leuk om jullie verslagen te lezen vanuit een druilerig en koud Nederland. Majo krijgt er steeds meer zin in! Veel plezier verder, tot het volgende verslag!

Liefs en groeten van ons

PS: ik mail jullie over 1,5 week wel ff over een evt date!

• 01 Januari 2012 - 18:30

Hanneke:

Lieve Paul en Wendy,

Ook voor jullie HAPPY NEW YEAR!!
    Veel geluk en prachtige ervaringen gewenst! En hopelijk laten jullie ons hier voorlopig nog even heerlijk meegenieten van jullie reisverhalen! Blijf vooral veel genieten, dikke zoen vanuit een nat NL, Hanneke xx

• 02 Januari 2012 - 07:22

Hans:

Paul en Wendy, ik wens jullie een heel fijn en gezond 2012 toe.
    Wat hebben jullie weer veel mee gemaakt.
    Het zal inderdaad wel vreemd zijn om bij die temp: oud en nieuw te vieren.
    Geniet er vooral van dat is heel belangrijk,want het is zo weer voorbij.
    Liefs Hans

• 02 Januari 2012 - 09:05

Otto:

Hoi Wendy/Paul,

Veel gezondheid en geluk in 2012 toegewenst.

Wachtend op het volgende verslag wens ik jullie nog veel plezier in de komende weken/maanden.

Mazzel.

Ot

• 02 Januari 2012 - 09:27

Hanna:

Klinkt weer fantastisch..afegzien van de misselijkheid op de boot. Heerlijk om eens in 30 graden O&N te vieren! Bij deze nog een fantastisch 2012 gewenst van ons @AMC.

• 02 Januari 2012 - 09:55

Mignon:

De allerbeste wensen voor 2012! Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende avonturen! Ben wel een tikkie jaloers hoor . . . Tot horens, Mignon.

• 02 Januari 2012 - 14:54

Ton En Ineke:

We hebben jullie al een mooi en gezond 2012 gewenst,toen was het bij jullie al nieuwjaar, maar hier nog niet. Ondertussen ook hier.Het zonnetje schijnt nu hier, maar daarnet hagelde het. Dat missen jullie allemaal. Maar wij missen al jullie zon!
    Geniet nog lekker en hopelijk is de nieuwe bestemming ook weer paradijselijk!Dikke kus wij

• 03 Januari 2012 - 07:32

Marijke:

Hai Paul en Wendy.

Ik wens jullie ook een super 2012. Geniet nog van jullie reis. Tjonge al een hoop gedaan en gezien.

Groetjes Marijke (Moeskops)

• 03 Januari 2012 - 11:29

Rogier:

Hoi, hier eindelijk een berichtje terug van mij. Aller eerst de beste wensen voor 2012 en blijf voorlopig lekker genieten. Zelf ook lekker een week vrij geweest, maar met 2 kids is dit toch heel anders. Liefs van de Fam. Vermorken

• 03 Januari 2012 - 11:31

Marieke:

hey wendy en paul! Een heel gelukkig nieuwjaar en mooi 2012! Ben jaloers! Wou dat ik ook op een tropisch strand was. Hier is het echt rotweer....
    Geniet ervan! liefs! Marieke Koot

• 04 Januari 2012 - 16:53

Erwin & Jose:

Hoi wen en paul,

Allereerst jullie ook beste wensen natuurlijk! Leuke verhalen weer hoor....wij hebben dat in Austalie ook een keer gehad. Strak blauwe lucht prachtig weer en rustige zee...totdat je de baai uitvaart, mensen wat een hel!!! Dus we weten wat jullie door hebben gemaakt. Wij kregen als tip om een ijsblokje in je mond te doen dan daalt je lichaamstemperatuur en voel je je minder misselijk/duizelig. En je verbrand ook nog eens 4 cal per ijsblokje hahaha...weetje van jos die zullen jullie wel missen hihi...

En een heerlijk oud en nieuw feest zo te horen! Bij ons was t ook weer magistraal:)

dikke kussen Jose en Er

• 05 Januari 2012 - 14:58

Marie:

Wat een ontzettend leuk verhaal en foto's en wat stralen jullie! Ook voor jullie happy new year en de beste wensen!!! Geniet ervan en ik kijk uit naar de volgende verhalen en foto's. Stiekem ben ik heel erg jaloers ;-). Liefs Marie