Jassen aan in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Paul en Wendy - WaarBenJij.nu Jassen aan in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Paul en Wendy - WaarBenJij.nu

Jassen aan in Hong Kong

Door: paulenwendy

Blijf op de hoogte en volg Paul en Wendy

24 Februari 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Even een korte update. We zijn 2,5 halve dag in Hong Kong geweest. Erg gaaf. Wel goed dat we jassen bij ons hadden. Het was namelijk koud en nat.

We kwamen maandagnacht aan (eigenlijk dinsdag dus). We sliepen in een hotel/hostel in het gebouwen complex Chunking Mansion. Dit complex staat niet heel goed bekend. Je merkt het aan alle Indiërs die je mee willen krijgen naar hun hostel, ze staan er altijd, zelfs 1 uur 's nachts.

Ons hotel was prima. Als je het eenmaal hebt gevonden in het grote gebouw, niet alle liften gaan namelijk naar alle etages. Onze kamer was piepklein, wel met alles erop en eraan: hot water, föhn, zeep. Ff organiseren en douchen op de plee. De kamer was zo rustig in hartje Kowloon, we hebben nergens zo lekker geslapen...

Hong Kong zelf is een hele belevenis met alle verschillende delen, neonverlichting, hoogbouw, bomen en bergen. We zijn naar de Giant Buddha geweest, erg indrukwekkend.

Het is erg leuk om met de mid-level escalators te gaan en het openbaar vervoer te gebruiken. Op Hong Kong island heb je een fantastisch uitzicht als je voorin en bovenin een dubbeldeks trammetje of bus gaat zitten.

De laatste ochtend zijn we naar Aberdeen Harbour gegaan (bedankt Mark). Erg leuk om de haven en oude vissersboten te zien met op de achtergrond hoge flats. Via een gratis shuttle Ferry zijn we naar Jumbo restaurant gegaan. Dit is zo'n groot, kitscherig, drijvend Chinees restaurant met alle versieringen die er bij horen: rode lampionnen en gouden draken. Heerlijke dim sums gegeten. We hebben goed met ons mond opengegeten en gesmakt voor een optimaal smaak effect ;-).

Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Met volle bepakking met de metro, ja want er moet getraind worden voor serieuze jungle trekkings in Maleisisch Borneo.

Op naar Kota Kinabalu!!!

• 27 Februari 2012 - 08:25

Henk & Wil Joustra:

Aller eerst va harte gefeliciteerd,en dat je deze reisen nog veel mag maken,ook Wendi van harte,en dat jij hem als schrijfster mag begelijden.
    Leuk weer zo n mooi verhaal te ontvangen. geniet nog maar even, het gaat nu heel snel.
    lieverts pas goed op elkaar,tot het volgende verhaal.
    groetjes Henk & willij

• 27 Februari 2012 - 09:24

Erica:

Ha lieve Paul en Wendy,
    Hmmm, Hong Kong. Super!! Volgende keer gaan jullie vast langer daarheen, wat een geweldige stad hé? Zijn jullie met een Crystal Cabin van Ngong Ping naar Tian Tan Buddha gegaan? Onvergetelijke rit!
    Paul, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, waar is het feestje straks? Of zal ik deze keer maar 'een paar kilometer bij jullie vandaan' een taartje snoepen op je gezondheid? Geniet nog lekker ruim een maand van jullie geweldige vakantie.
    Dikke kus! Erica

• 27 Februari 2012 - 11:03

Hans En Weinie:

Fijne verjaardag vandaagPaul , alhoewel hij schiet alweer op bij jullie. hopenlijk is het allemaal weer gelukt vandaag met de planning. Fijn jullie tel. van gisteren. Heel veel liefs van ons en sterkte met de trekking ...en de bloedzuiger bescherming maar hoog optrekken Paul. Er stond een stukje over bloedzuigers in het A.D. auwww.
    groetjes.

• 27 Februari 2012 - 11:07

Hans Joustra:

Paul van harte gefeliciteerd met je verjaardag ik wens dat je elke verjaardag op zo'n prachtige plek mag vieren.
    Het is wel weer enorm leuk en mooi om jullie verhaal te lezen jullie zijn wel verplicht naar alle mensen toe die steeds een berichtje sturen om elk jaar een paar weken op pad te gaan.
    Neem vanavond maar een borrel dan doen we het hier ook, want ik denk dat er vanavond niet zoveel mensen op visite komen Paul en Wen nog heel veel plezier.
    Liefs Hans.

• 27 Februari 2012 - 12:18

Pascal En Sara:

wat een ervaringen jongens, Leuk om af en toe eens te horen waar jullie zijn en wat jullie meemaken. Paul het is vandaag 27 Februari dus van harte gefeliciteerd. wij wensenjullie nog vele spectaculaire ervaringen toe.

Groet Pascal en Sara

• 27 Februari 2012 - 17:11

Hanneke:

Happy birthday to you!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Paul! Een leuke dag gewenst samen met Wen, en nog heeeeeel veel mooie weken daar ver weg :-)
    Ik hef nu mn glas op je (heerlijk wit wijntje), en zeg PROOST!! Op je gezondheid.
    Dikke zoen xx

• 27 Februari 2012 - 18:56

Annelies:

Paul van harte gefeliciteerd en ook wen natuurlijk gefeliciteerd! Op een mooi plekje samen aan t vieren??!
    Heel veel plezier met jullie jungle ervaringen (slangen, insecten, spinnen;))haha maar vooral natuurlijk de mooie natuur om jullie heen!
    Geniet nog lekker samen daar!!

X annelies

• 27 Februari 2012 - 19:12

Laura En Ab:

Lieve Paul en Wendy, Van Harte Gefeliciteerd met Paul zijn verjaardag. Volgens mij is het bij jullie al weer de volgende dag, maar des al niet te min, wel ECHT gemeend. De jassen kunnen nooit echt zwaar geweest zijn, gezien de 15 kg die jullie ter beschikking hebben.
    Geniet van al het moois, wat jullie weer gaan tegenkomen.
    Lieve groetjes,

• 27 Februari 2012 - 20:50

Mieke:

Hoi, Wendy en Paul, van harte gef. met
    Paul zijn verjaardag. Leuk om over Hong Kong te lezen ,kunnen jullie alvast weer een beetje aan een jas wennen.Veel plezier op Borneo en geniet van jullie laatste vakantiemaand.
    Liefs Mieke

• 28 Februari 2012 - 07:58

Ton En Ineke:

Hallo lieverdjes, gelukkig meldde ome Henk gisteren, toen hij belde om te feliciteren, dat jullie weer hadden bijgekletst op de site. Het was er gisteren niet van gekomen, want ja, wij aten bij Peet, omdat jij jarig was. Heerlijk kip in boursinsaus!!!
    Jullie lezen dit pas veel later, maar geniet, geniet, geniet.Morgen is Han eindelijk weer eens echt jarig,dus zijn we weer weg!!
    Dikke Kus wij

Have fun in de jungle!
    Ennuh....nog een maandje dan kunnen we jullie weer lekker persoonlijk knuffelen! Voor jullie :-( voor ons :-)

• 28 Februari 2012 - 15:24

• 28 Februari 2012 - 15:25

Petra:

Oh oeps, ik was een beetje ongeduldig en nu staat het er vier keer op maar ik weet niet hoe ik het kan deleten...SORRY!

• 07 Maart 2012 - 08:14

Ton En Ineke:

O wat een mooie foto's!! Volgens mij zijn ze wat duidelijker als jullie oude toestel.Fijn jullie weer even gesproken te hebben vandaag!
    Hopelijk komen er nog veel mooie dagen bij. Genieten he!! Dikke kus wijx

• 09 Maart 2012 - 17:43

Hanneke:

Lieve Wen,

Happy birthday to you!! Zit net aan mn eerste wijntje, dus PROOST! Op je gezondheid meid! Een leuke dag gewenst,

Dikke felicitatiezoen xx

• 09 Maart 2012 - 17:58

Laura En Ab:

Wendy (en Paul) VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag. Maak er net zo'n mooie dag van als jullie foto's van Hong Kong. Proost!!