Vakantie in vakantie op Langkawi - Reisverslag uit Kuah, Maleisië van Paul en Wendy - WaarBenJij.nu Vakantie in vakantie op Langkawi - Reisverslag uit Kuah, Maleisië van Paul en Wendy - WaarBenJij.nu

Vakantie in vakantie op Langkawi

Door: paulenwendy

Blijf op de hoogte en volg Paul en Wendy

29 Januari 2012 | Maleisië, Kuah

Hallo allemaal,
We zitten nu 1 dagje in Singapore na 2 weken Langkawi.
Langkawi is het pretpark van Maleisië. En met mijn ouders en oom en tante op bezoek, voelde het net als een aparte zomervakantie.
Met de speedboot zijn we vanaf Koh Lipe naar Langkawi gevaren. Dit was de eerste keer dat we een internationale grens overstaken anders dan met het vliegtuig. Een aparte ervaring: in Koh Lipe lever je op het strand je paspoort in en na lang wachten krijg je die met 90 dagen verblijfsvergunning voor Maleisië in de Telaga Harbour van Langkawi weer terug.
Naar ons hotel met de taxi was maar 5 minuten. We werden afgezet bij een park met als ingang 2 van die houten wiebelbruggen... Ons hotel bleek echt hier te zijn. Prima kamer met voldoende kasten, een waterkoker met thee (jeeeh!!) en een goede douchekop. Yes prima keuze. Verrassing was dat we van de faciliteiten van het hotel van m'n ouders gebruik mochten maken inclusief gratis shutle-bus.
De volgende dag lagen we lekker bij het Mutiara Burau Bay hotel aan het strand. Na een drankje kwamen we langs het grote restaurant, daar zat een groot gezelschap en ja hoor: pap en mam, net aangekomen. Super leuk! Meteen samen lunchen en bijkletsen.
Het was gek en tegelijkertijd snel vertrouwd om ze weer te zien, ook al is een gezamelijke zomervakantie alweer lang geleden.
Na nog een dagje relaxen en de happy hours cocktails en Tiger beers niet te vergeten, kwamen Gert en Mieke naar het Geo Park voor een ritje met de cablecar. Helaas was het deze dag best bewolkt. Je hebt boven diverse uitzichtpunten over Langkawi, echt mooi.
Na weer een relaxdagje zijn we naar het resort van Gert en Mieke gegaan. Super mooi en groot resort aan het breedste en mooiste strand van Langkawi. Leuke dag met lekker eten, vooral 't latertje in de Yellowbar ;-).
Natuurlijk weer een rustdag tussendoor en dan een tripje naar de mangroven met z'n 6-en. Eerst naar de batcave en dan naar een eilandje om te zwemmen en te lunchen. Op dit eiland is expeditie Robinson opgenomen. Lachen hoor, met z'n allen in zee... Pas op voor de kwallen... Ja hoor flauw... Nee echt.. En wel 40 cm doorsnee. Tijd voor lunch, prima buffet op het mooie strand en gelukkig geen aap gezien.
Terug in de boot voor eagle watching en een viskweekerij. Dat laatste was niks maar die vogels zijn super mooi. Eagles en kites vliegen rond en scheren over het water. Een kite lijkt op een adelaar en heeft een witte kop en roestbruine veren met chocoladebruine tipjes.
Tja die apen... Nu ik weet hoe agressief ze kunnen zijn, pff ben ik er echt bang voor. Op het resort van m'n ouders zaten ze ook! Ze hebben me nog nooit zo hard zien rennen!!
We hebben heel veel mooie beesten op dit resort gezien: varanen en een kleiner soort lizard, zwarte apen met witte rond de ogen en mond, een grote eekhoorn met een hele lange zwarte staart en een bruine buik, heel veel neushoornvogels en een blauw ijsvogeltje. Erg mooi, ook de bomen zijn erg mooi met lianen en varens erin.
Na nog een paar dagen relaxen en lekkere etentjes bij de haven, het Thaise restaurant op de pier met fantastische zonsondergang en het Beach restaurant was het voor pa en ma weer tijd om naar huis te gaan.
Hoe is het thuis? Missen jullie de tweede warme maaltijd? ;-).
We besloten om nog even een paar dagen extra op Langkawi te blijven om ons ritme samen weer te vinden en zaken te regelen voor ons volgende nieuwe land: de Filipijnen.
Pap en mam, Gert en Mieke: het was fijn jullie weer even te zien. Lekker nagenieten met de herinneringen en foto's!
Wij hebben zin in een nieuw land. Morgenochtend vliegen we van Singapore naar Cebu. Cebu ligt in de Visayas, midden Filipijnen. Hopelijk kunnen we hier weer mooi snorkelen.
We zijn benieuwd en houden jullie op de hoogte!!
Selamat jalan!

• 30 Januari 2012 - 08:25

Peet:

oef....beetje jaloers... maar ben zelf ook lekker vakanties aan het kijken dus dat maakt weer wat goed!
    Goeie reis vandaag!

• 30 Januari 2012 - 08:32

Hanna:

Wauw!! Wat maken jullie een ongelofelijk mooie trip!! En het duurt ook nog zo heerlijk lang!! Geniet er nog lekker van..hier sneeuwt het!

• 30 Januari 2012 - 08:33

Hanna:

Ehmmm..waar zijn de jaloersmakende foto's die bij dit verhaal horen?!? :)

• 30 Januari 2012 - 08:56

Heleen:

Hoi Wendy en Paul,

Vanuit een (voor het eerst) witte wereld een berichtje van ons. Er ligt hier een half centimetertje sneeuw en gelijk is het hele land in rep en roer, elfstedenkoorts enzo. Het stelt allemaal niet zo veel voor, maar het is toch fijn als de seizoenen bevestigd worden door zoiets stoms als een beetje sneeuw. Fijn om te horen dat je je familie gezien hebt, dat is toch belangrijk. Geniet lekker van jullie mooie reis, wij gaan de schaatsen uit het vet halen en de spieren losmaken . . . .

liefs Heleen

• 30 Januari 2012 - 09:24

Ton En Ineke:

Hallo moppies,jullie nieuwe avontuur in het grote avontuur. Het wordt steeds vanzelfsprekender om van alles op de hoogte te zijn. Per skype, telefoon en gistermiddag belde je moeder naar ons, wen.Ze zou de foto's, die wij wel leuk zouden vinden meesturen in een mailtje. Hier moeten we ons voorbereiden op een winter van -10 a -15 's nachts.Wij moeten ons voorbereiden op de 1e wintervorst van 's nachts -10 tot -15. Genieten jullie maar lekker van alles, wij genieten mee. Liefs van ons

• 30 Januari 2012 - 13:45

Hans Joustra:

Paul en Wendy:
    Het ziet er weer mooi uit ik blijf me verbazen dat het zo makkelijk gaat dat contact maar ja de techniek staat voor niets.
    Het moet wel leuk en apart voor jullie zijn geweest dat Wen haar ouders er waren dat bedenk je toch niet als je zover weg bent?
    Ik wens jullie nog een hele mooie tijd, wij doen het wel met de kou hier.
    Liefs Hans

• 30 Januari 2012 - 17:15

Remy:

Nice... denk aan ons, nu het hier ruim beneden nul is ;-)

• 30 Januari 2012 - 20:04

Willy:

leuk om te horen dat jullie lekker aan het genieten zijn, ziet er allemaal super uit.... heb nog even teruggekeken naar de foto's, maar Paul, je ziet er echt vies bruin uit, niet normaal. En wij maar zwoegen :-)

• 01 Februari 2012 - 16:51

Karel:

klinkt weer als mooie ervaringen en belevingen! Enjoy! (en hier is intussen de eerste marathon op natuurijs gereden...)

• 02 Februari 2012 - 16:25

Erwin & Jose:

Hey Wen en Paul,

Fijn om te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad! Heb me ook echt kapot gelachen om de verhalen over je apenschieter...hahaha dat hoorde ik gister van Erwin, te grappig:)...Ik ga me nu even opwarmen aan jullie foto's want hier is het s nachts -10...brrr

Dikke knuffels en we kijken al weer uit naar jullie volgende verhaal;)
    Er & Jos

• 03 Februari 2012 - 07:36

Majo:

Ha Paul en Wendy!!
    Jullie vakantie klinkt heerlijk, de onze is ook super... Nu in Pai- Noord Thailand en daarna naar het zuiden. We denken Ko Tao. Voor het geval dat: wij zijn misschien al 11-2 en in ieder geval 12-2 en 13 overdag in Bangkok, volgens mij vliegen we 13-2 's avonds. Hebben jullie gehoord dat het in NL -10 graden is??? Wat een mazzelaars zijn wij! Dikke kus Majo (en ook van Lies, die ligt voor ons hutje in de hangmat ;-)

• 03 Februari 2012 - 19:39

Tanja:

Hoi Paul en Wendy,
    Wow, dat klinkt als een heerlijke vakantie! Wat een leuke verhalen schrijven jullie, ik ben meteen weer tien jaar terug in de tijd toen ik daar ook was. HEERLIJK! Behalve die apen dan... ik weet nog goed dat ik met mijn reisgenoot voor het raam van ons hutje midden in de jungle in Borneo stond... we durfden niet naar buiten.. die apen zijn echt link! Veel plezier in de Filipijnen. Ennuh... peins vooral niet over eerder terugkomen, hier worden temperaturen onder de -10 verwacht. Veel plezier! Alex, Tanja & Jurre

• 04 Februari 2012 - 12:38

Laura En Ab:

Het blijft ook voor ons nog steeds genieten als we jullie reisverslag lezen. Goed om te zien dat jullie nog steeds veel nieuwe ervaringen beleven (behalve dan van de apen). Heel veel snorkel plezier gewenst in Cebu. We zijn wel erg benieuwd naar jullie Filipijnen ervaringen.
    Veel liefs Laura en Ab

• 06 Februari 2012 - 21:34

Adinda:

Leuk jullie verhalen te lezen en daarbij de prachtige plaatjes te zien die jullie hebben gemaakt. Heel wat anders dan hier: we hebben gisteren geschaatst! Op een weiland weliswaar, maar toch even lekker. Laat die toertocht maar komen! Bijna jammer dat ik deze week drie dagen naar Parijs ben (voor werk). Maar goed reizen is bijna altijd gaaf en dat laten jullie verslagen ook zien. Ben heel benieuwd hoe de Filippijnen zijn!

• 07 Februari 2012 - 10:57

Zusje:

uhm waarom staat die gast met die baard steeds op de foto?! ;-)
    Ennuh leuk jurkje wen!
    dikke zoenen

• 09 Februari 2012 - 13:25

Hans Joustra:

Lieve Paul en Wendy.
    Het ziet er weer prachtig uit, die loopbrug is niks voor mij.
    Wen wat ben je netjes gekleed, geen vakantie outfit ik kreeg een mailtje uit Almere dat we weer een reisverslag hebben gekregen.
    Wat zullen we dit missen als jullie weer terug zijn want het is heel erg leuk.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en blijf op elkaar passen.
    liefs Hans